Eerste Week - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Geert Baan - WaarBenJij.nu Eerste Week - Reisverslag uit Flic en Flac, Mauritius van Geert Baan - WaarBenJij.nu

Eerste Week

Door: Geert Baan

Blijf op de hoogte en volg Geert

05 September 2015 | Mauritius, Flic en Flac

En dan is het alweer zaterdagavond! Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt. Mijn eerste week, en daarmee ook mijn laatste vakantieweek, zit er op. Dinsdag begin ik met mijn stage bij Imatech.

De eerste week stond vooral in het teken van wennen, verkennen en ontmoeten. Mauritius is een heel ander land dan Nederland en niet alles is hier zon zee en strand. De gewone woonwijken laten duidelijke sporen van achterstand zien. Dat was wel even wennen in het begin, vooral als je de mooie Nederlandse wijken gewent bent! Zo ook het openbaar vervoer dat enkel bestaat uit bussen die een verzameling vormen van roest, staal, simpele bankjes, een chauffeur wiens rijbewijs in Nederland al lang was ingenomen, een conducteur die soms probeert weg te lopen zonder het wisselgeld uit te betalen en een heleboel uitlaatgassen die ver voorbij de Europese normen gaan. Vaste vertrek- en aankomsttijden kennen de bussen hier niet. Een mooi rommeltje... maar het heeft wel een bepaald charme ;). Een ding weet ik wel: als ik terug ben in Nederland ga ik nooit meer zeuren en mopperen als de NS weer eens 3 minuten vertraging heeft!

Ik heb ook kennisgemaakt met de mensen van Imatech, het bedrijf waar ik de komende maanden ga stagelopen. Imatech is een leuke, moderne onderneming dat in de afgelopen jaren hard is gegroeid. Imatech is gespecialiseerd in professioneel drukwerk en haar klantenkring bestaat vooral uit kleine bedrijven en particulieren. Ik werd welkom geheten door de Sales-Manager en een werkneemster van de Sales-afdeling van Imatech. De meeting was gezellig en we hebben gepraat over de meest uiteenlopende onderwerpen. Natuurlijk is mijn stage inhoudelijk ook wel even aan de orde gekomen. Het bedrijf is gevestigd in een nieuw pand en het interieur oogt modern en fris! Ik krijg ook een eigen kantoor, iets dat ik beschouw als een grote luxe gezien iedereen binnen Imatech zijn werkplek moet delen met tenminste één collega. Dinsdag begin ik met mijn stage en ik heb er ongelooflijk veel zin in! Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik het beste bij Imatech kan komen want het openbaar vervoer is niet de meest aantrekkelijke optie. Helaas zal ik me, tenminste in de komende tijd, noodgedwongen moeten onderwerpen aan de grillen van het Mauritiaanse busvervoer.

Vandaag zijn we nog even naar het strand geweest. Vanaf mijn huis is het vijf minuten lopen naar het strand. Als we tien minuten naar het Zuiden lopen komen we uit op de stranden voor de grote resorts die de Mauritiaanse kusten kenmerken. Daar kunnen we ongestoord op een paar ligbedden, tussen de gasten van de resorts, plaatsnemen. Het uitzicht is daar adembenemend! Ik zal proberen een aantal foto's te uploaden maar het internet is hier helaas op z'n Afrikaans, oftewel bij lange na niet zo goed als in Nederland. Ach, er valt mee te leven!

Tijd om eens te gaan slapen! Volgende week weer een nieuwe update!

• 05 September 2015 - 20:02

Geja:

Je bent het schrijven van een leuk verhaal nog niet verleerd, leuk leuk! Ik zie de bussen bijna rijden :-) .
    Succes volgende week!

• 05 September 2015 - 20:30

Albert:

Ha Geert,

Het was een vermaak om je bericht te lezen, volgens mij wil de NS je al wel in dienst nemen.
    En wie dan nog een klacht in dient, bied je gewoon een reis aan naar Mauritius.

Succes volgende week.

Gr Pappa

• 05 September 2015 - 23:24

Marijke:

Geert wat een heerlijk verhaal, we kunnen zo helemaal inleven hoe het daar echt is.
    Geniet van de laatste paar vrije dagen. En heel veel plezier op je stage dinsdag!
    Groetjes Marijke

Geert

Welkom op mijn blog! Ik ben Geert Baan. Ik studeer Commerciële Economie op Saxion Hogeschool in Deventer. Inmiddels heb ik er al twee leerjaren opzitten. De eerste helft van mijn derde jaar hoop ik op het eiland Mauritius door te brengen. Ik ga daar stagelopen bij Imatech. Imatech is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in drukwerk. Binnen dat bedrijf ga ik aan het werk op de marketingafdeling. Ik hoop jullie regelmatig op de hoogte te stellen van al mijn belevenissen via deze blog!

Actief sinds 28 Aug. 2015